انتقاداندیشمند مسلمان از مواضع وزیركشور فرانسه در قبال مسلمانان
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه ایرنا،'رمضان'درنشستی با عنوان' مسلمانان و انتخابات ریاست جمهوری فرانسه'درحومه پاریس، سخنان كلود گئان وزیر كشور فرانسه را در باره مسلمانان هدفمند عنوان كرده و از آن انتقاد نمود.

وی افزود: متاسفانه هرسه هفته یك بار یك مطلب افراطی از سوی وزیر كشور در باره مسلمانها شنیده می شود'.

وی افزود: سیاستمداران هم اكنون از اندیشه دور شده و به پوپولیسم نزدیك شده اند.

كلود گئان اخیرا درشهر 'والن آن های'درمنطقه 'موزل' فرانسه در برابر تشویق حاضران در محل اظهار داشت: ما مشاوران شهرداریهایی را كه خارجی بوده و می خواهند غذای حلال را به لیست غذای مدارس تحمیل كنند، نمی خواهیم.

این درحالی است كه ازچند هفته پیش و بویژه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه محدودیت ها برای مسلمانان در جامعه فرانسه ازجمله شعارهای انتخاباتی برخی نامزدهای ریاست جمهوری در جناح راست كشور شده است.

تا جایی كه'مارین لوپن' رهبر جبهه ملی افراطی راست فرانسه اخیرا با عنوان اینكه تمامی گوشت های توزیعی دراستان پاریس حلال می باشد،ازمسوولان مربوطه به دادگاه شهر نانتر درغرب پاریس شكایت برد.

این درحالی است نامزدهای راست از جمله ساركوزی كه از تحقق یافتن برخی از وعده های انتخاباتی پیشین خود در جامعه عاجز مانده درصددند تا بخشی از مشكلات موجود در جامعه را متوجه مسلمانان مقیم ساخته و با افكار عمومی برای جلب آراء انتخاباتی بازی كنند.

طارق رمضان گفت: حزب حاكم / او ام پ / فهمیده است كه باید به هر قیمتی آرای راست افراطی را به سوی خود جلب كند و كسی كه قرار است این نقش را بازی كند، وزیر كشور می باشد. در فرانسه حزب جبهه ملی را شیطانی نشان می دهند،اما اندیشه ها و تزهای آن را عادی و مرسوم می سازند.

جبهه ملی راست افراطی فرانسه به داشتن اندیشه ودیدگاه ضد ادیان الهی، خارجی ستیزی و پایبندی سخت به لائیسیته اشتهار دارد.

این درحالی است كه برخی ازكارشناسان امر نیزمعتقدند،ظرف یكسال اخیر از زمان روی كار آمدن گئان در وزارت كشور، اظهارات او همواره در مورد مسلمانان باعث جنجال بوده است.

گئان درجریان ماه فوریه امسال نیز ازاعتقاد خود مبنی بر اینكه 'تمدن ها همه دارای ارزش واحدی نیستند'، سخن گفت.

هرچند كه وی مدعی شد ، موضوع صحبت اش اسلام نیست،اما مثال هایی كه ارائه در تبیین اندیشه های خود در این زمینه زد ، همه از اسلام بود.

درهمین حال شورای آیین اسلام فرانسه 'CFCM' در واكنش به این سخنان اعلام كرد كه سخنان گئان زمینه ساز این احساس نزد مسلمانان است كه نوك پیكان حمله وی متوجه آنان می باشد.

این شورا ضمن انتقاد ازاین مواضع دولتمردان فرانسوی همچنین بارهااز وی خواسته است تا نسبت به اظهارات خود روشنگری كند.

گئان دربهار2011 میلادی نیز در آستانه بحث حزب راست حاكم در مورد لائیسیته اظهارداشته بود: این مطلب درست است كه افزایش شمار پیروان آیین اسلام و برخی از رفتارهای آن ها مشكل ساز می باشد.

درهمان ایام وی درجای دیگری نیزگفته بود: ' فرانسوی ها بعضا این احساس را دارند كه دیگر در فرانسه به سر نمی برند'.

همچنین وقتی او با خوشحالی از مداخله نظامی فرانسه درلیبی از تعبیر در دست گیری راهبری ' جنگ صلیبی علیه لیبی توسط ساركوزی'استفاده كرد، مورد انتقاد جامعه بین المللی قرار گرفت.

'رجب طیب اردوغان'، نخست وزیر تركیه استفاده از این تعبیر از سوی گئان را ' بسیار نابجا ' خواندوحتی'آلن ژوپه '، وزیر امور خارجه فرانسه نیز چنین بیانی را' ناشیانه ' توصیف كرد.

تعدی و تعرض به مظاهر دینی از جمله مساجد و مقابر مسلمانان و انتقاد از نمازهای خیابانهای مسلمانان در برخی از شهرهای بزرگ فرانسه به دلیل نبود مسجد درحالی در جامعه فرانسوی رو به افزایش است كه حدودهشت میلیون نفر از جمعیت حدود 65 میلیون نفری این كشور را مسلمانان تشكیل می دهند.

اروپام **1495**1590**





:: برچسب‌ها: آب ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: